ARTIKELEN

Pragmatiek in logo’s

Logo’s ontstaan niet op basis van wat men leuk vind, ze ontstaan op basis van een gedachte; de organisatie (het merk) wil iets zeggen, een boodschap overbrengen. In dit artikeltje wil ik kijken naar de pragmatiek van logo’s. Pragmatiek is een stoom in de taalkunde, waarbij men op een pragmatische…

read more

Het huisstijlhandboek van 2016

Alles moet tegenwoordig gestroomlijnd, makkelijk en toegankelijk zijn. Geen enkele organisatie, hoe log deze ook is, staat te wachten op een onoverzichtelijk document waar men waardevolle tijd kwijt is aan het opzoeken van de juiste afmetingen op pagina 163. Aangezien ik zelf op dit moment een oud huisstijl-handboek aan het omzetten ben…

read more

Het Engelstalige slogan-landschap

We komen dagelijks met duizenden reclame-uitingen in contact en dus is het lastig om te onthouden welke uiting we hebben gezien, laat staan dat we onthouden van welk merk het was (brand recall) Veel bedrijven maken daarom gebruik van een slogan. Dubovičienė en Skorupa (2014) hebben voor ons uitgezocht welke…

read more